kur Bractwo Kurkowe Tuchola kur

2011-08-15
sierpień

II CEKCYŃSKI SPŁYW BRACTWA

Po raz drugi członkowie naszego bractwa zorganizowali spływ kajakowy zespołem jezior cekcyńskich. Zespół ten składa się z 4 jezior: Wielkie Cekcyńskie, Drzycimskie, Gwiazda (Dziuki) oraz Miały. Łacznie trasa liczy ok. 12 km. Spływ rozpoczął się przed południem w sobotę  w Cekcynie. W stanicy wodnej jest wypożyczalnia kajaków i z tej przystani wypłynęliśmy w 4 kajaki. Cały sprzęt pływajacy oraz inne wyposażenie stanicy jest nowiusieńkie. Zakupione w ramach projektu wspieranego środkami Unii Europejskiej. Po ponad 4 godzinach rejsu dobiliśmy do pomostu nad jeziorem Gwiazda, który jest zlokalizowany przy działce należacej do naszego brata Andrzeja i jego małżonki Krysi. Tam też przybyli pozostali uczestnicy, gdzie przy dobrym jedzeniu i napitku spędziliśmy wieczór. Następnego dnia w południe wodą udaliśmy się z powrotem do Cekcyna. W czasie spływu mieliśmy wszystkie odmiany pogody od pełnego słońca po wiatr, deszcz i gmoty z błyskawicami w oddali. Na szczęście deszcz trwał krótko i potem wzeszło słońce, które świeciło i grzało pięknie do wieczora a także w niedzielę. Niewątpliwie to wydarzenie trzeba powtórzyć w przyszłym roku.