kur Bractwo Kurkowe Tuchola kur

2012-02-17
17
luty

SEJMIK BRACTWA WYBRAŁ NOWE WŁADZE


 

W piątek 17. lutego 2012 roku odbył się przewidziany statutem Sejmik bractwa. Po trzy lata trwającej kadencji bracia dokonali podsumowania minionego okresu oraz wybrali nowe władze na kolejną kadencję. Tym razem obrady miały wybitnie roboczy charakter. Szcvzegółowe sprawozdania przedstawione przez Starszego za okres kadencji oraz Podskarbiego ze zstanu Kasy Bractwa potraktowane zostało  z należytą uwagą i wnikliwością. Wiele uwagi poświęcone zostało spotkaniom europejskim. W sprawozdaniu ujęto to w następujących słowach:

 "Niewątpliwie najważniejszym zadaniem, które stoi przed nami to przygotowanie organizacji XVII ESHS Tuchola 2012. Na dzień dzisiejszy posiadamy podpisane porozumienia o wspólnej organizacji z Gminą Tuchola i Powiatem Tucholskim. Na ukończeniu są rozmowy w sprawie podpisania podobnego porozumienia z Województwem Kujawsko Pomorskim, które pod względem finansowym będzie głównym sponsorem. Czeka nas wiele pracy. Do końca marca chcemy zakończyć etap prac planistycznych. Do końca czerwca zakończenie etapu pozwoleń i uzgodnień. Okres lipca i sierpnia musimy poświęcić na szkolenia i treningi wszystkich organizatorów. Liczymy na aktywne i rzetelne zaangażowanie się wszystkich braci. Zachęcamy do poszukiwania wszystkich ludzi chętnych do pomocy. Rzucamy hasło: „Wszystkie ręce na pokład”.

Pracuje Zespól Wykonawczy, który składa się z szefów zespołów roboczych takich jak: ds. Prawno finansowych, ds. Infrastruktury, ds. Public Relations, ds. Strzelectwa, ds. Kultury i Rozrywki, ds. Handlu i Gastronomii, ds. Bezpieczeństwa i Komunikacji. W pracach uczestniczą panowie Tomasz Stybaniewicz z-ca Burmistrza i Jan Przybysz członek Zarządu Powiatu. Prosimy wszystkich o udział w pracach zespołów roboczych.

Na dzień dzisiejszy można śmiało powiedzieć, że pod względem finansowym Spotkania zabezpieczone są na minimalnym tzn. podstawowym poziomie. Pozostaje jeszcze w sferze pracy pozyskanie finansowania dodatkowych atrakcji i wyposażenia. Aktywność i zaangażowanie samorządów lokalnych jest na pewno większe niż przed rokiem, chociaż bardzo spóźnione."

Bracia dokonali przewidzianych statutem czynności - wyboru władz. Po raz 7 z kolei na funkcję Straszego Bractwa wybrany został br. Andrzej Wegner. Br. Starszy dziękując za zaufanie jednocześnie zapowiedział, że dla niego olbrzymim życiowym wyzwaniem jest organizacja XVII Europejskiego Spotkania Historycznych Strzelców w 2012 roku oraz to, że nie zamierza kandydować na kolejną kadencję. Następnie wybrano skład Rady Starszych, Komisji Rewizyjnej i Sądu Honorowego.

Spotkanie zakończono tradycyjną biesiadą.

Zobacz GALERIE

Medal